torstai 25. joulukuuta 2014

Se on vähän niinku kuningas.. ston. Oho.

Noniin hyvää joulua nyt sitten vaan kaikille! Me ollaan vietetty nyt kaksi päivää pikkukylässä nimeltä Kingston, josta lisää myöhemmin.. Ensin täytyy jutskata hieman tuosta Queenstownista, jossa pyörähdettiin parin yön verran!

Tai no hypätäänpä ensimmäisenä välille Wanaka-Queenstown, jossa oli jälleen kerran pari "Oho katso lokaatio"-hetkeä. Köröteltiin sellaista pientä vuoristotietä pitkin ja alhaalla sitten virtasi sellainen kirkkaan sininen, aika iso joki. Samalla paikallinen bussikuski sitten selitti mitä kaikkea aktiviteettejä kyseisellä joella voikaan harrastaa.. Ja samalla mainitsi että jos kyydissä on LotR-faneja niin heitä saattaa kiinnostaa se tosiasia että kyseinen joki toimi Anduinina Sormuksen Ritareissa. Kaksi "Desolation is coming"-paitaista dudea bussin takapenkeillä oli taas haavit auki että mitä hittoaaah.. Ja sitten se kuvien räpsiminen alkoi kuten oikean nörttituristin arkeen kuuluukin.

Toinen "Oho"-hetki koettiin sitten kun lähestyttiin Queenstownia. Räpsittiin edelleen kuvia Anduinista kun bussikuski, joka selvästi haistoi LotR-fanit takapenkillä, huomautti että vasemmalla puolella kohoaa sellainen vuorijono kuin The Remarkables.. joka saattaa myöskin LotR-fanin silmään näyttää tutulta koska kyseessä on nyt sitten Mordorin vuoret. Turha ehkä edes sanoa että kaksi dorkaa oli saada sydärin siinä hetkessä ja kamerat sen kuin lauloivat!

(Tässä kohtaa tuli kirjoittamisessa pieni tauko koska Willu laittoi kännykästä soimaan sellaisen biisin kuin "Sons of Durin", jonka voitte kuunnella tuolta alhaalta. Ah!)

Anduin!

Queenstownissa meillä oli sitten sellainen leirintäalue kuin "Lake view holiday park" ja ajateltiin että no se on varmaan kivasti siinä järven vieressä.. No, mentiin aika metsään sillä kyseinen leirintäalue oli sellaisen pitkän, jyrkän mäen päällä. Ja sinne me taas raahattiin meidän matkalaukkuja kun muut karavaanarit ajoivat iloisesti lauleskellen ohi. Ei siinä, päästiin pian perille ja alettiin pystyttää telttaa. Ja sitten oltiin saada sydänhalvaus koska jostain kuului ääni, joka suomeksi kysyi meiltä että "mitä naapurit?". Kävi ilmi että vieressä kököttävässä pakussa punkkasi joku suomalaisdude, joka oli kuitenkin kadonnut siitä aamuun mennessä.. no more comments.

Great River aka Anduin!

Illalla päätettiin vielä harrastaa vähän aktiviteettejä ja lähdettiin sellaisella jännällä gondolalla vieressä olevan vuoren huipulle katselemaan vähän maisemia ja toivo pikkiriikkisestä kahvikupposesta takaraivossa. No kahvia ei saatu, mutta aika jäätävät maisemat kyllä. Siellä ne Mordorin vuoret taas kököttivät taivaan rannassa ja ylipäätään kyseisistä vuorista tuli koko Queenstownin juttu. On edelleen hieman pureskeltavaa siinä tosiasiassa että ne oli ihan oikeasti Mordorin vuoret (ja tässä tuli taas tauko koska Willu laittoi kännykästä biisin The Fallen.. Hobitin nähneet voi ehkä arvata kenen biisistä on kyse).

Anduin!

Gondolan jälkeen silpailtiin sitten Queenstownin keskustaan etsimään kahvia, jota ei sieltä ylhäältä enää siihen aikaan saatu, ja samalla kierreltiin kaikkia supermyöhään auki olevia matkamuistomyymälöitä niinkuin nyt turistien kuuluu. Liikkellä oli meidän lisäksi varmaan se tuhat aasialaisturistia. Kahvia saatiin eikä rahaakaan mennyt aivan hirvittävän kamalasti! Jossain vaiheessa illalla sitten rämmittiin takaisin teltalle ja friikattiin tavanomaiseen tapaamme hetki ennen kuin sitten nukahdettiin pylly vasten pyllyä.

Mordorin vuoret siellä tönöttää!

Seuraavana aamuna herättiin kauniiseen, paahtavaan aurinkoon joka muutti meidän telttaa paraikaa saunaksi. Willun ekat sanat sinä aamuna oli "Se on poissa!" eikä siitäkään sitten sen enempää. (Tässä kohtaa tuli tauko koska Willu soitti kännykästään biisin The Ravenhill..)
Niin siis! Aamulla päätettiin sitten vihdoin alkaa puhdistamaan meidän hamsterin häkeiltä haisevia matkalaukkuja paskaisista, Franz Josefin jälkeisesti märistä vaatteista; pestiin koko vaatekasamme, käytettiin ne kuivausrummussa ja sitten vielä leviteltiin kauniisti auringonpaisteeseen kuivumaan. Ja voi sitä ilon määrää kun vaatteet olivat vaihteeksi kuivat! Ihanaa! Te Anauta sitten odotellessa..

Pyykkien pesun jälkeen lähdettiin sitten kaupungille kahvia hamstraamaan, minkä jälkeen ostettiin myös paikalliset jäätävän kokoiset jätskitötteröt. Niitä natustellen suunnattiin sitten kiertelemään vähän Queenstown Gardensia ja pulahdettiinpa uimassakin.. Yllättäen, Mordorin vuoret siinä taustalla seisten mikä toi tähän uintireissuun omanlaisensa viban. Tämän jälkeen palattiin sitten etsimään safkaa ja.. no.. köh.. Saaaatettiin eksyä leffaan.

Noniin tuomitkaa jos haluatte, mutta käytiin siis taas katsomassa Hobitti. Se itku ei vaan lopu vaikka mitä tekisi! Nyt pakko sanoa että oli aika karu hetki kun kesken leffan tulee hiljaista.. Ja sopivasti puhutaan tammenterhoista. Meidän salissa vallitsee siis syvä hiljaisuus.. mutta viereisestä salista kuuluu kaikki äänet läpi! Ja siellä menee aikaisempi näytös samaisesta leffasta.. ja mikä siis tekee tästä karua niin se että viereisessä salissa (spoiler) Thorinia paraikaa tapettiin! Ja meillä puhuttiin tammenterhoista!! Camoon! Not cool, man, not cool!

Leffan jälkeen ryömittiin taas kerran takaisin teltalle, itkettiin hetki ja nukahdettiin. Aamulla pakattiin sitten tavaramme, latailtiin akkumme ja lähdettiin viemään matkalaukut lokeroihin missä ne saivat hengata sen nelisen tuntia ennen kuin meidän bussi kohti Kingstonia lähtisi. Sillä välin me käytiin uimassa toistamiseen ja ostamassa jouluksi ruokaa.. Mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi, koska Kingstonissa mikään ei ollut auki joulupäivänä.

Btw. täällä ei voi kävellä edes korukaupan ohi ilman että bongaa jotain Hobittiin liittyvää; nyt on ilmeisesti ilmestynyt jotain uusia official koruja eri korukauppoihin myyntiin ja sellaisia oli esillä yhden Goldfield-nimisen korukaupan ikkunassa. Ai saakeli.. Hetki piti rohkeutta kerätä mutta lopulta syöksyttiin sisään tutkimaan niitä ja aijai! Jänniä asioita saattaa vielä tapahtua ennen kuin täältä lähdetään..

Eilen siis saavuttiin tänne parinsadan asukkaan pikkukylään nimeltä Kingston ja iskettiin teltta pystyyn kaikkine kauniine joulukoristeineen. Pakko sanoa että Kingston-nimestäkin väännettiin sellainen (taas tauko koska Willu laittoi kännykästä biisin To the Death...) asia ilmi, minkä vain typerät nörttituristit voivat vääntää ja se meni jotakuinkin näin; "Kingston.. öhöhöh.. Se on vähän niinku kuningas. Ja sit se on niinku ston..e.. oho."

Mordorin vuoret!

Willu yrittää tappaa mua tässä samalla soittamalla noita The Battle of the Five Armiesin soundtrackin biisejä. Nyt soi Courage and Wisdom. Kuulemma toimii mun personal DJ:nä. Thanks dude.

Eilen me ei oikeen muuta sitten tehtykään kun lagattiin ja hengailtiin.. Ja löydettiin Sormusten Herran kaks ekaa osaa VHS:nä täältä mestan tv-huoneesta! Ja samalla nousi kriisi siitä että mihin Kuninkaan Paluu on viety! Yhyy!
No juu elikkäs.. Tänään me sitten otettiin jalat alle ja lähdettiin kävelemään tonne korpeen ja katselemaan kauniita maisemia. Arviolta joku kymmenen kilsaa tuli talsittua vuorten välissä. Asutusta eikä autoja näkynyt missään! Eikä kuulunut mitään muuta kuin lintuja ja tuuli. Se oli kuulkaas nyt sitä itseään se. Aivan tajuttoman kaunista!

Kun jalat oli sitten kulutettu puhki, päästiin takaisin teltalle. Vaihdettiin uikkarikuteet päälle ja lähdettiin joulu-uinnille siihen samaan järveen missä pulikoitiin eilen ja toissapäivänäkin! Nyt vaan pulikoitiin täällä järven eteläkärjessä. Uinnin jälkeen sitten keiteltiin nuudeleita ja valloitettiin tämä tv-huone. Nyt täällä pauhaa BotFA:n soundtrack ja aika-ajoin kuuluu jotain Wilhelm's Screemiä etäisesti muistuttavia rääkäisyjä. Eikai tässä sen enempää? Hieno joulu anyway!